Jest dobrze!
Czy zmieniać instalację Landi Renzo na Stag?
Zwiń
X
-
Czy zmieniać instalację Landi Renzo na Stag?
Mam przejechane (bezproblemowo) ok 110 tys km dzięki instalacji Landi Renzo (zakładana w salonie w Krakowie u Danielcia). Ostatnio zaczęły mi się problemy: po przejściu na gaz moc silnika wyraźnie spada (aż do gaśnięcia samochodu). Po dobrym rozgrzaniu silnika i kilkunastokrotnym przełączaniu w trakcie jazdy między PB a LPG (przejeżdżam teraz ok 3 razy większą odległość, niż przed zaczęciem się problemów) mogę już w miarę normalnie jechać na LPG (wcześniej mam wrażenie że wtryskiwacze muszą się "odetkać". Jak silnik się jeszcze rozgrzewa, to po przełączeniu na LPG silnik zaczyna pracować tylko na 2 cylindrach, wyskakuje mi check engin, na benzynie nie ma tego problemu.
Byłem u mechanika od Landi, powiedział, że prawdopodobnie listwa pada, ale że mam ją dojeździć do końca. Koszt zakupu samej listwy to około 800 zł.
w związku z powyższym mam pytania:
1. czy będę musiał też zmieniać wtryskiwacze (ze względu na ten efekt odtykania się ich po pewnym czasie pracy na LPG)? przy MED-ach to chyba większy koszt?
2. do warsztatu Landi muszę dość daleko jeździć, i brać wolne z pracy, więc może warto ponieść trochę większy koszt i mienić instalację na staga, którego mogę serwisować prawie na miejscu?
3. jeżeli zdecydowałabym się na wymianę to co muszę zmienić (listwa i komputer czy jeszcze coś?) i jaki byłby to mniej więcej koszt?
[ Dodano: Czw 20 Gru, 12 08:33 ]
acha jeszcze jedno, to dojeżdzenie do końca listwy ma wynikać z tego, że komputer przed jej padem nie pokaże co dokładnie się zepsuło.
-
-
-
Wtryskiwacze możesz z powodzeniem założyć inne - polecam HANA - najlepiej pojedyncze, chociaż można też na listwie. Zdecydowanie taniej równie dobrze.
Co do zmiany elektroniki - kwestia Twoich finansów. Może na początek sama wymiana wtryskiwaczy i ustawienie instalki.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Ja w swojej octavii wywalilem LR i wsadzilem Staga 300 Premium i wtryskiwacze Hana Ze starej instalacji został mi tylko reduktor ( u mnie jest LR jednostopniowy-nie tak jak w "fabrycznych" dwustopniowy ). Wtryskiwacze mogły zostać ale miałem już dosyć diesla pod maska. Reasumujac nowe wtryski, nowa instalacja ( nowa gwarancja :idea i przede wszystkim możliwość serwisowania instalacji wszędzie bez brania specjalnie wolnego dnia na wizytę w serwisie LPG.
Komentarz
-
-
Na początek wymień same wtryski, i jak Koledzy wcześniej pisali - bierz Hany i będziesz zadowolony. Po wymianie, zestrojeniu, ustawieniu jak zajdzie potrzeba to zmienisz elektronikę. Jednak zacznij o wtrysków, bo możliwe, że tylko je będziesz musiał wymienić nie ruszając reszty.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
A ja ci napisze tak. Z całym szacunkiem do poprzedników, ale Landi Renzo jest najtrwalszą instalką. Ja kupiłem swoje AEE W O1 w fatalnym stanie.
Wymieniłem:
-świece
-przewody
-cewkę
było lepiej. Potem filtry od gazu i ustawiłem mapy u gazownika.
Szarpała strasznie. Gazownik powiedział, że padł wtryskiwacz a wymienia się wszystkie na raz, koszt ok 800zł. Głupota :!: :!: :!:
a jeszcze większa ta
Koszt zakupu samej listwy to około 800 zł.
w związku z powyższym mam pytania:
1. czy będę musiał też zmieniać wtryskiwacze
Po 2. Nowa listwa z nowymi MEDamiKod:http://allegro.pl/listwa-wtryskiwacze-4cyl-med-landi-renzo-omegas-i2881801499.html
Moja instalka ma już 140 tyś km !
Ja żeby wiedzieć, który wtryskiwacz wadliwy, na pracującym silniku na LPG, ściskałem szczypcami po kolei wężyki od wtryskiwacza do kolektora. Efekt? Po ściśnięciu tego od wadliwego- silnik mało zauważalnie poszarpywał, a po ściśnięciu dobrego bardzo szarpał.
Z własnego doświadczenia wiem, że gazownikom nie można ufać bo tylko ciągną kasę.
Wyślij listwę do regeneracjiKod:http://www.prinsczyszczenie.pl/
W międzyczasie wymień filtry, przewody od reduktora do listwy, opaski etc.gazu, bo dogania nas starość!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djwyrebasZ własnego doświadczenia wiem, że gazownikom nie można ufać bo tylko ciągną kasę.
najlepiej samemu grzebać..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwnajlepiej samemu grzebać..
Co do gazowników, niestety sporo jest druciarzy, którzy w ogóle nie powinny instalacji zakładach. Nie znaczy to jednak, że nie ma osób, które wiedzą w czym rzecz i które znają się na robocie.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwtaa..wszyscy to złodzieje.. , mechanicy , wulkanizatorzy , gazownicy , diagności itd itd..
najlepiej samemu grzebać..
A co do LR, jakoś najczęściej to właśnie ona pokonuje największe przebiegi, bo argument, że jest dedykowana do skody nie przemawia za mną. No i nie z powietrza wzięła się opinia o trwałych MEDach...
Innym instalacjom nie mówię nie, miałem do czynienia ze stagami, o akme nie wspominając. A najbardziej z własnego doświadczenia LR mnie najbardziej przekonuje.gazu, bo dogania nas starość!
Komentarz
-
-
Wymienic na Hany albo Baracudy w listwie beda kosztowac okolo 400zl. Nie wiem jak z wtyczkami w Landi czy pasuja do innych wtryskow.
Brakuje podobno jakiegos czujnika temp, ktory teraz jest w listwie, ale to cena kilkudziesieciu zlotych.
Jak wezyki do wtryskow sa rownej dlugosci i nie popekane, to zostawic.
Robota taka, ze pod blokiem mozna zrobic i potem trzeba strojenie instalacji przeprowadzic na komputerze ponownie pod nowe wtryskiwacze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djwyrebaskolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę,
Zamieszczone przez djwyrebasa ostatnia 1/3 umie, chce i potrafi, ale tych ciężko znaleźć.
mają wchodzić jakieś zmiany w usługach podobno.. ,jakieś certyfikaty czy uprawnienia na niektóre dziedziny , gaz , klimatyzacje , być może opony.. , dopiero wtedy będzie drogo i płacz..
tylko nie wiem ile w tym prawdy i kiedy to będzie wchodzić , usługi związane z klimą być może już szybkoO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwZamieszczone przez djwyrebaskolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę,
(bo wtedy to jest uczciwa sprawa - place duzo, ale dostaje wysoka jakosc uslugi) tylko jako namawianie nie znajacego sie klienta na niepotrzebne wydatki. I musze powiedziec, ze jest takich fachowcow sporo.
Zamieszczone przez leszekmwmają wchodzić jakieś zmiany w usługach podobno.. ,jakieś certyfikaty czy uprawnienia na niektóre dziedziny
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t271828Zamieszczone przez leszekmwZamieszczone przez djwyrebaskolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę,
(bo wtedy to jest uczciwa sprawa - place duzo, ale dostaje wysoka jakosc uslugi) tylko jako namawianie nie znajacego sie klienta na niepotrzebne wydatki. I musze powiedziec, ze jest takich fachowcow sporo.gazu, bo dogania nas starość!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djwyrebasNo i nie z powietrza wzięła się opinia o trwałych MEDach...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez logan_xZamieszczone przez mkania777Zamieszczone przez djwyrebasNo i nie z powietrza wzięła się opinia o trwałych MEDach...
Podobno MEDy potrafiły bez problemów wytrzymać 100 kkm, a czasami i sporo więcej.gazu, bo dogania nas starość!
Komentarz
-
-
Re: Czy zmieniać instalację Landi Renzo na Stag?
Zamieszczone przez samurajMam przejechane (bezproblemowo) ok 110 tys km dzięki instalacji Landi Renzo (zakładana w salonie w Krakowie u Danielcia). Ostatnio zaczęły mi się problemy: po przejściu na gaz moc silnika wyraźnie spada (aż do gaśnięcia samochodu). Po dobrym rozgrzaniu silnika i kilkunastokrotnym przełączaniu w trakcie jazdy między PB a LPG (przejeżdżam teraz ok 3 razy większą odległość, niż przed zaczęciem się problemów) mogę już w miarę normalnie jechać na LPG (wcześniej mam wrażenie że wtryskiwacze muszą się "odetkać". Jak silnik się jeszcze rozgrzewa, to po przełączeniu na LPG silnik zaczyna pracować tylko na 2 cylindrach, wyskakuje mi check engin, na benzynie nie ma tego problemu.
Byłem u mechanika od Landi, powiedział, że prawdopodobnie listwa pada, ale że mam ją dojeździć do końca. Koszt zakupu samej listwy to około 800 zł.
w związku z powyższym mam pytania:
1. czy będę musiał też zmieniać wtryskiwacze (ze względu na ten efekt odtykania się ich po pewnym czasie pracy na LPG)? przy MED-ach to chyba większy koszt?
2. do warsztatu Landi muszę dość daleko jeździć, i brać wolne z pracy, więc może warto ponieść trochę większy koszt i mienić instalację na staga, którego mogę serwisować prawie na miejscu?
3. jeżeli zdecydowałabym się na wymianę to co muszę zmienić (listwa i komputer czy jeszcze coś?) i jaki byłby to mniej więcej koszt?
[ Dodano: Czw 20 Gru, 12 08:33 ]
acha jeszcze jedno, to dojeżdzenie do końca listwy ma wynikać z tego, że komputer przed jej padem nie pokaże co dokładnie się zepsuło.
Moje doświadczenia z LPG są jednoznaczne i polecam Ci montaż BRC Seqent w miejsce obecnej instalki bądź naprawę tego co masz. Stag..... cóż niektórzy się nim zachwycają osobiście uważam to za przerost formy nad treścią. Przerobiłem staga w kilku samochodach (własnych) i szczerze przyznam, że działanie mnożników w tych instalkach to dno i metr mułu. Wieczne problemy z rozjazdem map, problemy z pracą silnika. Ktoś polecał Ci lpg forum, uprzedzam, że to forum swego czasu z 1,5 roku temu można było śmiało nazwać Stag forum więc na bezstronność nie masz tam raczej co liczyć.
Jeśli będziesz zainteresowany jakimiś szczegółami zapraszam na priv, nie chcę tu pisać i zaśmiecać tematu. Grubą książkę można napisać z tego co przeżyłem ze Stagiem - 4 .
[ Dodano: Pią 11 Sty, 13 08:25 ]
Zamieszczone przez leszekmwZamieszczone przez djwyrebasZ własnego doświadczenia wiem, że gazownikom nie można ufać bo tylko ciągną kasę.
najlepiej samemu grzebać..
Dlatego też mamy to co mamy, czyli magiczne reduktory pasujące do wszystkiego od zdechlaka z 70 KM po furę ze 150 KM, magiczne ,,wtryskiwacze'' które tak na prawdę koło wtryskiwaczy nawet nie leżały które montują jak popadnie i do czego popadnie często i gęsto nie wiedząc nawet, że ich zdecydowana większość przychodzi od producenta nie skalibrowana......
Jakość montażu to kolejna sprawa, twórczość gazowników nie zna granic. Psują dobre samochody na potęgę, a głupi Klient jeszcze im za to płaci.
Pewnie są porządnie warsztaty, ja niestety na taki nie trafiłem, a przerobiłem ich kilka w obrębie Śląska.Octavia II FL 1.2 TSI Elegance
,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''
Komentarz
-
-
" w obrębie Śląska " na Slasku swiat LPG sie nie konczy. Na przykladzie twoich wypowiedzi stwierdzam ze kazdy chwali to co ma i z czego jest zadowolony. Ja mialem LR, teraz mam Staga 300 Premium + wtryski Hana i stwerdzam ze Stag bije na glowe Landi. Na temat innych instalacji sie nie wypowiadam.
Komentarz
-
-
Dlatego reasumując ile ludzi, tyle opinii. Jeden przeszedł mniej, drugi więcej. Jeden uczy się na błędach, drugi nie, dlatego forum jest po to, aby wyrazić swoją opinię, popartą doświadczeniami, a nie licytować się, kto ma racje i która instalka lepsza od drugiej.gazu, bo dogania nas starość!
Komentarz
-
Komentarz